본문 바로가기

영어문법

말하기 기초영문법 9. 주격 / 목적격 대명사

728x90
반응형
SMALL

 

[주격대명사]는 문장에서 [주어]로 사용

주어(주격대명사) + 동사 ~.

 

I like your dress.

You are late.

He is my friend.

It is good on you.

She is on holiday.

We live in England.

They come from London.

 

나는 너의 드레스가 좋다.

너는 늦었다.

그는 내 친구다.

그거 너한테 잘 어울린다.

그녀는 휴가다.

우리는 영국에 산다.

그들은 런던 출신이다.

 

[목적격 대명사]는 문장에서 [목적어]로 사용

주어 + 동사 + 목적어(목적격대명사)

 

Can you help me please?

I can see you.

She doesn't like him.

I saw her in town today.

We saw them yesterday.

 

나를 도와 줄 수 있니?

나는 너를 이해할 수 있다.

그녀는 그를 좋아하지 않는다.

나는 오늘 도시에서 그녀를 보았다.

우리는 어제 그들을 보았다.

 

 

[목적격 대명사]는 문장에서 [전치사의 목적어]로 사용

주어 + 동사 + (목적어) + 전치사 + 목적어(목적격대명사) ~.

 

She is waiting for me.

Give it to him.

Why are you looking at her?

Don't take it from us.

I'll speak to them.

 

그녀는 나를 기다리고 있다. 그에게 주세요.

왜 당신은 그녀를 보고 있나요?

우리에게서 그것을 가지고 가지 마세요.

나는 그들에게 말할 거에요.

 

 

 

※빈칸에 알맞은 주격 또는 목적격 대명사로 문장을 완성해보세요.

 

I'm talking to you. Please listen to me.

내가 말하고 있잖아. 나한테 집중해.

 

2. I can't find my keys. Where are they?

열쇠를 못 찾겠네. 어디 있지?

 

3. We're going out. Do you want to come with us?

우리 나갈건데. 너도 우리랑 같이 나갈래?

 

4. Where is Anne? Have you seen her today?

앤 어디있니? 오늘 그녀를 본 적 있어?

 

5. I don't eat tomatoes. I don't like them.    *주의

나는 토마토를 안 먹는다. 토마토를 안 좋아한다.

 

6. Have you talked to a friend? They can help you.

친구한테 얘기해봤어요? 친구들이 도와줄 수 있을거에요.

 

7. Where is Eric? I want to talk to him.

에릭 어디 있어? 그에게 얘기하고 싶은데.

 

8. Where do you want this coat? Shall I put it over here?

이 코트는 어디 둘까요? 저쪽에 둬도 될까요?

 

9. Ladies and gentlemen, could you listen for a minute?

여러분, 잠시 집중해 주시겠습니까?

 

 

 

728x90
반응형
LIST