본문 바로가기

영어공부방법/공부흔적 +

DUO 250 (11~30)

728x90
반응형
SMALL

11. I admire my uncle as a true scientist.
나는 삼촌을 진정한 과학자로서 존경한다.


12. I said to his mother, "Let me go to the movies with him."
나는 그의 어머니께 그와 영화 보러 가게 해 주세요 라고 말했다 “ 


13. The concert went on for three hours.
콘서트는 시간동안 계속 되었다 


14. She herself cooked an Italian meal for the guest.
  그녀 자신이 손님들을 위해 이탈리아음식을 요리했다.


15. A couple was dancing to the piano music in the hall.
   홀에서 한 쌍의 남녀가 피아노 음악에 맞춰 춤을 추고 있었다

16. I hope you will consider yourselves important.
나는 여러분들이 자기 자신을 중요하게 생각하기를 바란다.


17. Write your address on the back of a bank check.
수표의 뒷면에 주소를 쓰십시오.


18. I got a perfect score on the math test.
나는 수학시험에서 만점을 받았다.


19. She used to be kind to me before she married me.
그녀는 결혼하기 전에는 나에게 친절했다.


20. The world is running out of coal and oil.
세계는 석탄과 석유가 고갈 되어 가고 있다.


21. Susan's parents tried to teach her to read the alphabet.
수잔의 부모님은 그녀에게 알파벳 읽는 법을 가르치려고 노력하셨다.


22. Once upon a time, there lived a beautiful Russian princess.
옛날 옛날에 어느 아름다운 러시아 공주가 살았다 , .


23. I saved money to buy my son a bicycle.
나는 아들에게 자전거를 사주기 위해 돈을 저축했다.


24. You ought to treat my cousin as one of your family.
너는 내 사촌을 네 가족의 일원으로 대접해야한다.


25. Mexico is about one quarter of the size of the United States.
멕시코는 미국의 약 분의 의 크기이다 


26. The shapes and colors of cloud tell about the weather.
구름의 모양과 색깔은 날씨에 대해 말해준다.


27. Suddenly, he heard someone crying for help.
갑자기 그는 어떤 사람이 도움을 외치는 소리를 들었다.


28. The film's special effects are amazing and fantastic.
그 영화의 특수효과는 놀랍고도 환상적이다.


29. Father kept me from playing with the computer games.
아버지는 내가 컴퓨터 게임을 하지 못하게 하셨다.


30. At his side was a pretty girl.
그의 곁에는 한 예쁜 소녀가 있었다

728x90
반응형
LIST