본문 바로가기

영어시험

[오픽모음] 조깅 Jogging

728x90
반응형
SMALL

I jog in the park early in the morning. The park is behind my house. I started to jog a year ago. I did it to lose weight, but now I do it for my health. When I first started jogging, I used to feel tired. Now I feel more tired if I don't jog. I jog for an hour a day. It makes me feel refreshed. I don't like working out at a gym because I need fresh air when I exercise. Jogging refreshes my mind and body.

 

저는 아침 일찍 공원에서 조깅을 합니다. 공원은 우리 집 뒤에 있습니다. 저는 1년 전부터 조깅을 시작했습니다. 살을 빼려고 그랬는데, 지금은 건강을 위해서 하고 있어요. 제가 처음 조깅을 시작했을 때, 저는 피곤함을 느끼곤 했습니다. 나는 이제 조깅을 안 하면 더 피곤해요. 저는 하루에 한 시간씩 조깅을 합니다. 기분이 상쾌해지네요. 나는 운동할 때 신선한 공기가 필요해서 헬스장에서 운동하는 것을 좋아하지 않아. 조깅을 하면 심신이 상쾌해집니다.

 

 

 

 

 

728x90
반응형
LIST