본문 바로가기

영어문법/글로비쉬

[글로비쉬,동사] 9. Apologize to your father.지지와 고마움, 미안한 마음을 표현할 때

728x90
반응형
SMALL

9차시 Apologize to your father.

지지와 고마움, 미안한 마음을 표현할 때

Today’s Words: apologize, excuse, forgive, swear, regret, support, aid, trust, love, thank,

 

apologize 사과하다
Apologize to your father.

아버지께 사과하세요.

Why do I have to apologize? I did nothing wrong.

제가 왜 사과를 해야 하죠? 전 잘못한 게 없어요.

I apologized to my wife.

나는 아내에게 사과했어요.

 

 

excuse 용서하다

Please excuse me. I have to get back to work.

죄송하지만, 다시 일을 하러 가야겠네요.
It was nice talking with you. See you later.

얘기 즐거웠어요. 다음에 봐요.

 Please excuse us. We have to go.

죄송하지만, 가봐야겠네요.

 

excuse 변명하다

That doesn’t excuse your acts.

그건 당신 행동에 대한 변명이 되지 않아요.

Oh, come on! Give me a break!

아이, 그러지 말고 한 번만 봐줘요!

 

 

forgive 용서하다
Will you forgive me? I won’t do it again.

날 용서해줘요. 다신 안 그럴게요.

I can never forgive you. Get out of here, please.

절대 용서할 수 없어요. 여기서 사라져 줘요.

 I forgave her.

나는 그 여자를 용서했어요.

 

 

regret 후회하다  

Will you regret this?

이렇게 한 걸 후회할 건가요?

No, I will regret nothing about my decision.

아니요, 내 결정에는 한 점의 후회도 없어요.

I regret having left my home.

나는 집을 떠나온 걸 후회해요.

 

 

swear 맹세하다  

Are you lying to me?

당신, 나한테 거짓말하고 있죠?

No, I’ve never lied to you. I swear.

아니요, 당신한테 한 번도 거짓말한 적 없어요. 맹세해요.

 


swear 욕하다

Don’t swear in front of the children.

애들 앞에서 욕하지 마세요.

Oh, I’m sorry. That was just a slip of the tongue.

아, 죄송합니다. 나도 모르게 그만 실수했네요.

 

support 지지하다, 도와주다
Do you support the new education policy?

당신은 새로운 교육 정책을 지지하나요?

No, I think it’s a(the) bad policy.

아니요, 나는 그게 나쁜 정책이라고 생각해요.
I support the ban on smoking.
나는 흡연 금지를 지지해요.

 


trust 믿다, 신뢰하다
Can I trust her?

그 여자를 믿어도 될까요?

She is a woman to be trusted.

그 여자는 믿을 수 있는 사람이에요.

 I can’t trust him.

나는 그를 믿을 수 없어요.

 

 

love 사랑하다
Why do you do that to me? You said you loved me.

나한테 왜 이러는 거죠? 날 사랑한다고 했잖아요.

I used to love you. Not anymore.

예전엔 사랑했죠. 더 이상은 아니에요.
I love you so much.

당신을 정말 사랑해요.

I love basketball.

나는 농구를 정말 좋아해요.

 

thank 고마워하다, 감사하다
What did he say as he died?

그 남자가 죽을 때 뭐라고 했어요?

He thanked all of us for helping him.

자신을 도와준 것에 대해 우리 모두에게 고마워했어요.

I thank you with all my heart.

진심으로 고맙습니다.


aid 돕다, 지원하다  

Who helped him in his research?

누가 그 사람의 연구를 도왔나요?

He was aided in his research by his wife.

그 사람의 아내가 그의 연구를 도왔지요.

Many people aided Haiti. 

많은 사람이 아이티를 도왔습니다.

 

 

728x90
반응형
LIST