본문 바로가기

영어시험

[오픽모음] 집안일과 시험

728x90
반응형
SMALL

집안일과 시험 Housework & Exam

 

After writing for about two hours, I helped my mom with the house chores. My favorite housework is dish-washing but my least favorite house chore is taking out the garbage. It smells so bad. After taking out the garbage, I turned on the TV. I sat down and watched it for about three hours. I realized that I had an exam the next day. I was worried about failing the exam. I studied until 3 a.m. I took the exam today and I am satisfied with the results. I think I am good at memorizing.

 

 

 

약 2시간 동안 글을 쓴 후, 나는 엄마의 집안일을 도왔습니다. 내가 가장 좋아하는 집안일은 설거지이고 가장 싫어하는 집안일은 쓰레기 내다 버리는 것입니다. 냄새가 너무 심해요. 쓰레기를 버리고 TV를 켰습니다. 저는 앉아서 약 세 시간 동안 그것을 봤습니다. 나는 다음 날 시험이 있다는 것을 깨달았어. 나는 시험에 떨어질까 봐 걱정했어요. 나는 새벽 3시까지 공부했어요. 나는 오늘 시험을 봤는데 결과에 만족해요. 나는 암기를 잘하는 것 같아.

 

 

728x90
반응형
LIST