본문 바로가기

영어시험

[오픽모음] 쇼핑 Shopping

728x90
반응형
SMALL

DAY 06 쇼핑 Shopping

 

After taking the exam, I went shopping to release some stress. When I feel stressed during the week, I go shopping after school. When I was young, I used to go shopping with my mom. As I grew up, I felt comfortable shopping alone. I go shopping once a month. When I go, I spend about two hours shopping. I usually spent about 100,000 won, but recently I've been trying to spend less than that. I always try clothes on before I buy them. Then I don't have to worry about buying the wrong size clothing.

 

시험을 본 후 스트레스를 풀기 위해 쇼핑을 했어요. 저는 주중에 스트레스를 받으면 방과 후에 쇼핑을 하러 갑니다. 나는 어렸을 때 엄마와 함께 쇼핑을 가곤 했어요. 나는 자라면서 혼자 쇼핑하는 게 편해졌어. 저는 한 달에 한 번 쇼핑을 합니다. 갈 때, 나는 쇼핑하는데 약 두 시간을 보냅니다. 평소에는 10만 원 정도 썼는데, 최근에는 그보다 적게 쓰려고 노력 중이야. 저는 옷을 사기 전에 항상 입어 봅니다. 그럼 옷을 잘못 사는 걱정은 안 해도 되겠네요.

 

 

 

728x90
반응형
LIST